söndag 1 juli 2012

Provat nåt nytt

Svensk Scrapbookings midsommarcrop utmaning #9
skulle man inspireras av en bild till att göra ett
Mixed Media projekt...
Jag kan säga att jag vet knappt vad det är,
har aldrig gjort detta förut.

Man attans så roligt det var
 att kladda runt med olika färger.
Jag valde att göra en canvastavla efter inspiration av bilden.



Jag målade hela tavlan med MYCKET vit akrylfärg.
Jag inspirerades av fjärilarna,men hos mig fick det blommor istället.
I två av hörnen har jag använt mig embossing i turkost.


Blomman är målad med glitterlim i två färger.
 I mitten av blomman lade jag lite pärlor.
Jag vek en blomma i ståltråd och lade över den målade.
Syns bättre på bilden längre ner...


En söt liten virkad duk målade jag över med akrylfärgen
och i mitten satte jag en brads.


Här syns blomman med ståltråd tydligare.


 

Blommorna är lite upphöjda med mycket lager av färg o lim.

Nu hoppas jag att detta var rätt...
Och i vilket fall som helst hade jag riktigt roligt!
Har redan börjat göra en till i samma stil;-)

Kramiz


1 kommentar: